Presidentvalet: Huvuddebatråd
14 jul 2016, 19:13 av astat1122
14 jul 2016, 19:13
av astat1122
1
Presidentvalet på kottcraft är på gång och vad är ett val utan debatter. Denna tråd kallas för huvuddebattråden men det kommer nog inte ske så mycket het debatt i denna. I denna tråd kan man ställa frågor, t.ex. "Ska pvp stängas av i vildmarken?" "Ska straff införas mot tiggeri?" Ska minmynt döpas om till kottmynt?" Vad tycker ni om fredagsdroppet" osv.
Kandidaterna får då svara och märker jag att kandidater inte är så överrens i en fråga skapar jag en debattråd om det. Kandidater får också ställa frågor.
Kandidater får som sagt skapa kampanjteam och de får ge ordet i de frågor de vill till någon i kampanjteamet.
Vill också påminna om att alla får skapa debattrådar, oponionsundersökningar, fixa debatter på servern, konvent kopplade till valet osv precis som man ska få göra i en demokrati. Det enda som ej får skapas är officiella val eller nya regler för presidentvalet, det får bara valmyndigheten (jag) göra.
Vi kommer även i detta val rösta till en riksdag och har typ röstdatum klart men mer om det i en uppdaterinstråd snart