Havd slutar på KC
21 jan 2016, 21:07 av kcolbmehdvah
21 jan 2016, 21:07
av kcolbmehdvah
1
OBS: Stavfelsvarning!
Hejsan! Nu på den senaste tiden har nog många märk att jag inte varit inne så mycket på KottCraft, och det är helt enkelt för att jag har tappat lusten för KottCraft, och nu krävs det ett mirakel för mig att jag skall bli sugen på KottCraft igen.
Så, som en liten avskeds-grej skall jag säga vad som har hänt för mig på KottCraft, helt enkelt: Historien om Havd.
Det började den 30 maj, 2015 ungefär på kvällen. Jag och min bror Debu letade efter en svensk Minecraft server, eftersom vi var så trött på alla engelska servrar. Jag sökte på "minecraft svensk server" eller något liknande i Google, och då kom hemsidan Minecraft MP högst upp på sökresultat. Jag gick in på den, och där fanns det en server, jag aldrig hade hört om, som hade 20 spelare inne; KottCraft.
Jag tänkte: Den har ju mest spelare inne, och man vill ju att det skall vara lite liv i chatten.. (Vilket det är idag i chatten :P)
Så jag sa till Debu: Jag har hittat en server som heter KottCraft, och så skickade jag IP:n till han över Skype. Sen när jag hade kommit in på KC, spawnade jag på en ö med ett par skyltar framför mig. Jag tänkte: Aa, lite generic info. Vad finns det mer?
Och då såg jag i chatten att spelaren "xPandazHD" hade sickat en inbjudan till mig och Debu. Jag sa (Eller skrek XD) till han: "SKRIV /ja!! SKRIV /ja!!".
Och han gjorde precis som jag sa, han skrev /ja, och då hade vi gått med i staden "Froxtown".
xPandazHD visade mig och Debu ett par tomter och där byggde jag mitt första hus (Som jag tror står kvar idag :P).
Sedan så blev jag assistent i Froxtown, eller "test-assistent" (Det var ranken assistent, fast jag fick bara testa hur det var att vara assistent), jag tror det var p.g.a att Debu var assistent, och jag förklarade att jag var hans bror och jag också gärna skulle vilja blivit assistent, så gjorde Robin0509(?) mig till assistent.
Sedan, ett litet tag efter det, kommer inte ihåg varför, gick jag med i "Craytania", där jag först byggde ett fult stone-brick hus. Sen så byggde jag något mycket snyggare, ett litet torn som jag kallade "CaesingTower" (döpt efter min hund Casey på KC). Sen, endast en dag efter jag hade flyttat till Craytania, så kom spelaren Sheratham (dåtida borgmästare i Craytania) med nyheten att en hel del assistenter ifrån Craytania skulle flytta till "Wellington" p.g.a att Wellington inte hade så många assistenter, tror jag. Jag tänkte: Aa.. okej då, man kan väl gå med i Wellington
Så en kopia av CaesingTower byggdes i Wellington, Welltania för att vara mer specifikt. Det finns faktiskt en /go dit, /go welltania.
Sen, så levde jag i Wellington ganska länge. Jag kommer inte ihåg några speciella händelser under den här tiden, förutom den stora kaktuskrisen (då jag hade 1M minemynt, det mesta jag någonsin haft). Sen, så bestämde jag mig för att flytta till Froxtown igen, av någon anledning. Jag byggde ett nytt hus där, innuti en kulle. Och det var nu, en 1-2 månader efter flytten, som jag började bli lite inaktiv på KC. Jag hade helt enkelt ingen lust att köra här. Och det är väl slutet, på Historien om Havd.
Så, nu önskar jag er lycka till! Tack för att KottCraft finns! (KC har bokstavligen förändrat mitt liv)
Så hejdå KottCraft! Jag kommer sakna alla fantastiska spelare! :,)
//Elias