Framtiden för Kottcraft?
4 dec 2017, 21:46 av Tom_Lodberg
5 dec 2017, 10:17
av Makkuusen
4
Jag kan försöka att besvara ett gäng frågor.
1. Vi planerar alla yulens aktiviteter för att det ska hända lite roliga grejer och vi ska ha en mysig stämning på servern.
2. Vi fortsätter Kims arbete med hjälp av Kottizen för att försöka minska lagget. Det som sker mestadels just nu handlar om omstarter, funktioner i spelet vi vet eller tror framkallar lagg, farmer, elytraboosters, chunks laddningar och urladdande. Vi försöker och se över om det kan vara något mindre hårdvarufel, som vi inte lyckats identifiera.
3. Jag försöker rekrytera kunniga till att förhoppningsvis kunna hjälpa till med utvecklingen av serverns funktioner, när Kottizen är så pass begränsad.
Detta är det jag spontant kommer på som har en direkt påverkan på alla spelare. Vad jag jobbat betydligt mer med är att hålla ihop, och förbättra moderatorteamet utefter mina värderingen och mål över hur jag vill att Kottcraft ska fungera framöver. Målen är nog väldigt lika de tidigare, men det finns nog små skillnader hur handhavandet kommer fungera. Eventuellt kommer det ske en del förändringar med ansvarsområden, ranker och staff på servern i samband med skiftet i serverledningen, men jag ber er att inte dra egna och allt för snabba slutsatser om det som sker.
Just nu är jag osäker på hur mycket vi ska dela med oss om vad som händer inom staff. Det är sällan jag tidigare har valt att yttra mig om varför spelare avgår, men vi får fundera på om det är något vi ska hantera utåt också, kanske för att förhindra ryktesspridning. Det är inte nödvändigtvis alltid bra att vi är transparenta när det kommer till rekrytering och avhopp. Det kan även vara jobbigt för de som behandlas i sådana uttalanden, vilket också är mycket varför vi väljer att inte delge all information.