YT rank
4 mar 2019, 20:15 av laijna
4 mar 2019, 21:23
av Jonathan_the_cat
3
För att man skulle ha 10k prenumeranter skulle man behöva att en niondel av alla som någonsin spelat på KC skulle prenumerera (om jag inte minns fel), vilket inte kommer hända. Det skulle bara leda till att man får en fancy tag för att man råkar ha en Youtube-kanal där man spelar ett annat populärt spel. Om man fått dessa 10k prenumeranter genom ett annat spel prenumererar troligen även dessa prenumeranter på grund av detta spel och är troligen därför inte ett dugg intresserad av en random svensk minecraft-server. Även om dina prenumeranter skulle intresserade skulle det inte garantera att de började spela och dessutom skulle din YT-tag inte faktiskt förändra något.
Jag ser inte riktigt fördelen med en YT-tag, utan känner att det mer skulle skapa en klyfta mellan "vanliga spelare" och "eliten". På argumentet att man skulle ha "förtjänat" YT-rank bara för att man har många prenumeranter som tittar på när du spelar på Cubecraft eller Fortnite tycker jag låter orimligt (då du, som jag tidigare nämnt, troligen fått dessa prenumeranter på annat vis än Kottcraft). Om något skulle man kanske kunna få någon fancy tag om många spelare som nyligen loggat in blivit inbjudna av dig, eftersom det skulle garantera att om man får en tag så är det för att man har förtjänat den och inte för att man spelar ett populärt spel.
Ett koncept som skulle ge en spelare en tag, eftersom de faktiskt förtjänar det, är att när en ny spelare loggar in kan de inom en timme från att de loggat in kan skriva något i stil med /invited och att det skulle lägga till 1 till din "inbjudna"-count. När man sedan efter ett tag fått en tillräckligt hög "inbjudna"-count kan man få sin rank.
Slutligen är det troligtvis ingen prioritet eftersom det finns mer viktiga funktioner som skulle tillföra mer, men som skulle kräva samma mängd arbete att implementera.