Logga in

För att logga in, anslut till servern och skriv /login i chatten.

Alternativt, använd en inloggningskod nedan.
Läs mer om inloggningskoder»

För att logga in behöver du godkänna användandet av kakor.
Läs om hur kakor används »

Forum / Förbättringsförslag

«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... » »»
Tråd
Senaste inlägg
Inlägg

Lätta på reglerna för att slå ihop två städer

4 jul, 18:33 av Tjena
14 jul, 23:15
av Tjena
7
Tack för svar Asse12! Tror det är att stadskassorna slås ihop.

Möjliggöra köp av naturreservat från icke-statsrelaterade

24 jun, 23:14 av Tjena
5 jul, 00:12
av se27213
8
Jag har snarare tagit bort markbitar de senaste åren. Några städer har aldrig tagits över, en utpost har rivits av Nickisx för många år sedan och en annat med en markbit som vi hade byggt helt runtom och som stod i vägen revs med tillstånd. Är det något speciellt du tänker på?

Noteblock perm

21 jun, 19:58 av FredagsPopcorn
21 jun, 19:58
av FredagsPopcorn
1
Jag sitter för tillfället och designar en hiss som aktiveras genom att spela på ett noteblock vid varje våning. Jag har tyvärr insett att det inte är möjligt för utomstående att klicka på ett noteblock eftersom detta faller under perm , vilket jag såklart inte kan aktivera. Hade det inte varit bättre om noteblocks fick en egen perm, alternativt ligger under tillsammans med jukeboxar? :D

Vara med i fler städer

28 maj, 18:10 av MINI_G
28 maj, 18:10
av MINI_G
1
Jag tycker att det skulle vara bra att kunna vara med i fler städer typ 5 istället för 3 eftersom då skulle jag slippa lämna städer där jag har mycket erfarenhet och lättare spara ihop till en ny egen stad!

Statistik skyltaffärer

12 jan, 13:50 av morpheus74
3 feb, 17:29
av Debu
6
Tack för svaret! Då förstår jag hur ni tänker.

Pris i /race

30 jan, 00:38 av POWERofMUFFINS
30 jan, 00:38
av POWERofMUFFINS
1
Förslag för framtida implementering av banor: Möjlighet att toggle av/på kostnad för banor likt teleporteringspunkter då åtminstone claims kostar för banan, kostnaden man betalar kan gå till staden eller banans ägare, och/eller till top 10 som delar lika på 100mm exempelvis.

Föra in pengar till städer från hemsidan

4 jul 2024, 13:04 av JoVi06
1 aug 2024, 13:04
av anwill
26
Anledningen till att många slutar eller inte spelar så mycket längre skulle jag säga inte har något med servern att göra. Många skaffar nya intressen, har mycket annat i livet eller helt enkelt tappar motivationen. Bland annat jag och många andra hinner inte med att spela eller har andra saker att göra. Därför tycker jag man inte ska skylla på moderatorerna eller dem som sköter servern. Allt har sin tid och ibland kanske man får motivation igen och spelar mer. 

Musikbot i Discord

24 feb 2024, 18:44 av Pepz
7 jul 2024, 11:28
av Leffebooii
6
Musikbot finns nu som en aktivitet. Rythm.  Så klart slut. Sätt er i discorden och viba med rythm

TRÄFÖRSLAGET OCH SKATTSÄNKFÖRSLAGET KOMBINERAT!

3 jul 2024, 22:55 av JoVi06
5 jul 2024, 19:20
av St0pCheat
12
#StöttaTräförslagetOchSkattsänkförslaget

Ny statlig butik

5 jul 2024, 18:10 av St0pCheat
5 jul 2024, 18:10
av St0pCheat
1
Ser att staten äger många butiker i riktningar som End, Nether, Is och Snö men jag tycker att det saknar inriktningen vatten. Där man både kan köpa och sälja ett brett utbud med föremål som man får och finns i vattnet.

Sortera ägda kistor efter koordinater.

16 dec 2019, 22:58 av Repstaket
10 jun 2024, 00:07
av morpheus74
7
Skulle man kunna införa lite mer sortering på kistor? T.ex om de står på en namngiven plot, att den plotten visas med namn efter kistan placering. Det vore även bra att kunna filtrera kistor på att endast visa i Övervärlden, Nether eller End.

Rangordna stadsmedlemmar efter "Senast aktiv"

1 jun 2024, 22:28 av POWERofMUFFINS
8 jun 2024, 23:19
av POWERofMUFFINS
4
Tack, det duger lika bra!

Den stora tråden om att göra Kottcraft bättre!

1 apr 2024, 18:53 av SummerADDE
19 maj 2024, 01:16
av Drafigo12
45
stöttar detta

Towny plugin - Nationer

7 maj 2024, 21:39 av PennvessarPistol
10 maj 2024, 23:36
av JoVi06
3
Hallå?                         Vad tycker andra om denna?

Nytt plugin - MCMMO

6 maj 2024, 21:35 av PennvessarPistol
7 maj 2024, 13:15
av se27213
2
Detta är ett ganska invasivt tillägg som påverkar väldigt mycket av hur servern fungerar, inte minst vad gäller ekonomi. Därtill ser det ut att kosta pengar. Jag kan inte riktigt se att det finns förutsättningar för att införa detta i närtid. Möjligen skulle man kunna överväga att införa delar av det, men det skulle då behöva integreras med våra egna tillägg, vilket förstås kräver tid för utveckling. Vi har en del externa tillägg, på gott och ont, men det är alltid en avvägning att införa eftersom man då än mer blir beroende av andra.

Legalisera byggande av casinon

30 apr 2024, 14:14 av SiggeMackQuack
6 maj 2024, 17:46
av Leffebooii
11
Hade ju vart kul om man vann något. 

/pay + /love

3 maj 2024, 18:25 av Nullens
3 maj 2024, 18:25
av Nullens
1
Jag fick bara en random tanke nyss och det var att det kanske skulle varit najs med en blandning av /pay och /love? Typ som att man kan skicka ett kärleksbrev på swish. Alltså typ att man kan skicka pengar i en /love. Det skulle bara varit en rolig grej och om det blir för klurigt i kodandet, ta inte denna idéen på för stort allvar.  : )

söka bland /go

1 maj 2024, 21:41 av Drafigo12
1 maj 2024, 21:43
av Forumet
2
Jag vet att /ignore över 100 spelare har tydligen en negativ effekt på servern. Däremot på hemsidan så man kan hitta alla "/go" enklare .

Sälja jord i gallerian?

14 apr 2024, 14:09 av JennieParker87
29 apr 2024, 21:38
av Leffebooii
10
Jag lan tänka mig att köpa jord av dig

Angående /go

23 mar 2024, 11:52 av Forumet
2 apr 2024, 19:52
av se27213
3
Det är samma svar jag gav då som gäller även i dag. Funktionen finns men är avsedd för att personal skall kunna flytta runt statliga teleporteringspunkter utan problem. Om denna behörighet gavs ut till spelare skulle man i praktiken få obegränsade antal hem vilket inte är meningen. Vi vill inte heller att spelare med "obegränsat" kapital ska få en ännu större fördel än de redan har. Den kostnad som har föreslagits skulle alltså behöva vara mycket kännbar, så pass att det inte är känns värt att bygga om kommandot, vilket vi skulle behöva. Lösningen är istället att skapa om teleporteringspunkten med den skillnaden att man löper en mikroskopisk risk att en annan spelare köper den innan man hinner skapa om den. Den risken bedömer jag i praktiken vara obefintlig. I undantagsfall, om en placering man har slutar att fungera eller får problem av tekniska skäl som beror på servern, kan en moderator besluta om att flytta den (en bit) åt en spelare. Detta är ovanligt och gjordes mig veterligen senast under tiden vi hade chunklagg för några år sedan då man kunde fastna i block då inte markbitarna laddades in snabbt nog vid teleportering. Ett specialfall finns och det gäller de teleporteringspunkter som ledde till platser i t ex nether eller end vars koordinater raderades i samband med en nollställning. I dessa fall får man gratis vid ett tillfälle sätta koordinaterna på denna teleporteringspunkt. Detta gäller alltså endast om koordinater saknas.
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... » »»

Ny tråd

För att skriva ett svar behöver du vara inloggad med ditt Mojang-konto. Logga in »