Logga in

För att logga in, anslut till servern och skriv /login i chatten.

Alternativt, använd en inloggningskod nedan.
Läs mer om inloggningskoder»

För att logga in behöver du godkänna användandet av kakor.
Läs om hur kakor används »

Forum / Förbättringsförslag

«« « ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»
Tråd
Senaste inlägg
Inlägg

Privata gruppchatter på servern

8 jun 2020, 22:00 av gurka27
23 jun 2020, 12:18
av fredric4life
14
jag tror starkt på röksignaler faktiskt

Archivera kistor när en stad går under

15 jun 2020, 20:34 av Darthovic
18 jun 2020, 10:03
av fredric4life
6
se har ett par bra poänger. personligen tycker jag det vore bra om spelare som är med i naturreservat får ett meddelande varje gång dem loggar in ( eller iaf första gången de loggar in efter att staden gått under) som förklarar lite kort&enkelt vad som hänt med staden, vad som hänt med deras saker & hur de ska göra för att få tillbaks sina saker (dvs kontakta moderator el dylikt som kan arkivera kistorna) om man nu skulle implementera att kistor arkiveras automatiskt när staden går under så borde man väl kunna lägga in så att alla kistor som är länkade till en affär "skippas" och måste arkiveras manuellt (om man nu vill ha dem arkiverade dvs)

Sätt ut shulker i t. ex affärer

16 jun 2020, 19:07 av Rwid14
16 jun 2020, 19:14
av Vicco207
9
håller med det är en bra ide

Pepz's underbara förslag 3

26 maj 2020, 01:04 av Pepz
15 jun 2020, 15:06
av Repstaket
21
 Ja, ifall man kunde odla fram t.e.x den bästa bonden så skulle alla byten kunna optimeras till önskat värde.. Tårtor är dock alltid 1 för 1.

Topplista på Spelare som spenderat mest mynt under 24h.

11 jun 2020, 11:19 av Indeq
14 jun 2020, 00:57
av Darthovic
5
Alla sorters topplistor är alltid roliga =)

Korruption & samma rättigheter oavsett kön

7 jun 2020, 15:23 av Forumet
10 jun 2020, 19:51
av Pepz
15
Forumet/WeAllEqual Jag ger dig nu en kupong för gratis kramar. Den gäller endast för 3 kramar, och bäst före datumet går ut 2020-12-24 Ring mig ;* PS: Angående tråden har jag varken konkret bevis eller meningsful åsikt att bidra med något alls, men den verkar spännande att följa och jag trodde den skulle låsas direkt efter den las upp.  Det är hett i grytan grabbar.

Ta bort /banvote?

23 apr 2020, 21:07 av Tjootahejti
10 jun 2020, 14:04
av Pepz
13
Banvote fyller sitt syfte, få bort folk som kommer in om kvällarna/nätterna när alla sover. Problemet är väl egentligen brist på aktiv personal, och inte hur ofta vi kan använda banvote ¯\_(ツ)_/¯

Stadsskatten för invånare

4 jun 2020, 11:03 av Tjena
6 jun 2020, 16:10
av fredric4life
9
om meningen med skatt är att man ska betala den så funkar ju nuvarande system ganska dåligt eftersom man ganska lätt kommer undan att betala den, genom att gå med i en stad utan skatt(som det finns gott om just eftersom att ingen vill betala skatt och därmed väljer bort att vara med i en stad om den har skatt)  1% på hundra k kompenseras av en daglig röst men 1% på 500k x 3 städer blir 15k/dag.  om du råkar ha arbetat hårt och sparat ihop 2 miljoner blir det 20k per stad per dag, dvs upp till 60k per dag.  Jag tycker inte det motiverar spelare att arbeta för sina pengar när de ändå bara försvinner, alla har inte tid att spela varje dag för att kompensera för den dagliga penga-förlusten som blir bara av att pengarna existerar En stor del av problemet med hela skattesystemet enligt mig är det faktum att det dras av alla pengar du har sparat,  IRL så dras det från pengarna du tjänar o sedan igen när du köper något, men du betalar ju inte skatt för att du har 500k sparat på ett konto om du t.e.x sparar för att köpa hus eller dylikt. skulle man kunna välja en fast avgift, t.e.x 100mm per spelare skulle det helt plötsligt inte bli så meningslöst att spara ihop 2 miljoner, eftersom pengarna försvinner i samma takt som ifall man har 75k på kontot. sen blir det ju då ett problem för nya spelare istället som bara har 1k o så försvinner 100 mm /dag, men nya spelare kan ju då joina "budget-städer" men skatt på 5-10mm/dag istället. så fort man kommer upp i 10k sparat (Vilket de flesta spelare gör ganska snabbt) så är helt plötsligt 100mm/Dag samma som 1%, allting över det är bara "förtjänst".  Jag håller visserligen med om att alla inte ska betala samma skatt igentligen, tjänar man mer pengar ska det ju bli mer skatt ,men det finns ju en gräns där det helt plötsligt inte är värt att spara pengar längre eftersom pengarna rinner ut i sanden så fort man tar en paus från servern.

Blåsa in livet igen. I tågbanan.

27 mar 2020, 20:30 av MigoNL
4 jun 2020, 18:30
av TheFabiator
22
Kul!

Svart färg problem

1 jun 2020, 21:43 av Forumet
4 jun 2020, 08:55
av Kimster_
6
Jag köttade 13 bläckisar igår. Nog är de där

/c uninvite (spelare)

28 maj 2020, 20:50 av SagaA
29 maj 2020, 22:41
av SagaA
8
Men om man har en cooldown på att invita någon igen så kan man inte spamma. Säg att man invitar någon, och sedan un-invitar. Så kanske man inte kan invita den spelaren på 10 minuter eller något. Och jag har inte märkt det med ''!'' efter

Info om /home

27 maj 2020, 16:18 av Firn0az
27 maj 2020, 16:18
av Firn0az
1
Vet ej om detta finns men skulle vara intressant med en /home (namn) info, när den är gjort och hur många användningar den har

Teleporteringssytemet

26 maj 2020, 16:25 av Stormumrik
26 maj 2020, 20:16
av POWERofMUFFINS
3
Finns olika sorters utmaningar, utmaningen att samla ihop höga summor med minemynt är verkligen inte alla intresserade av om man kollar statistiken. /go-er är inte samma sak som en stad och bör inte prissättas utifrån samma grunder. Värdet på en go baseras på hur ofta den används så priset borde inte va ett engångspris till att börja med,

Kan inte lågga in på KC

25 maj 2020, 17:26 av 4ENDI
25 maj 2020, 17:28
av 4ENDI
3
gjorde de men det funkar inte

Varför är allt på den här servern avstängt??

24 maj 2020, 12:27 av michelangeloo_
25 maj 2020, 00:29
av Kimster_
13
Beror kanske på vad du menar med allt. Du nämner några saker. Två av dem, som järnfarm och flygmaskiner är i grunden byggt på att "utnyttja" Minecraft på ett sätt som i vissa fall påverkar prestandan och/eller förstör för andra. Som i alla världar skapas det begränsningar eller regler pga. att man måste väga vad som ska gå att göra och inte att göra. Missbruket av flygmaskiner är ett exempel. De missbrukades tidigare vilket tvingade ledningen att begränsa dem hårt. Sen får man titta på vad de flesta gillar att göra på servern, och kanske vad serverns idé går ut på. Det finns många servrar där ute, där man kan göra massa olika saker. Men det finns ingen som har allt. Inklusive Kottcraft. Kottcraft fokuserar på städer och tomt-funktioner ihop med eget ekonomisystem. För att det ska fungera ihop med minecraft-koden och tillsammans med x antal samtidiga spelare och det ska finnas någon form av nivå som gynna "flest" så kan vissa funktioner tvingas bortprioriteras.  Jag påstår nog att alla begränsningar som finns kom utav en eller flera anledningar som påverkade servern negativt på ett eller annat sätt. Sen krävs spelare, alla goa spelare, och titta vi lite på vilka svenska servrar som finns och har funnits så kan nog Kottcraft räknas till en av de äldre servrarna, som fortfarande är online och utvecklas (på folks fritid), och det kommer nya spelare hela tiden, men, det finns många som varit på servern i flera år. Det brukar ju betyda att här finns något som många trivs med. Saker som betyder mer än raketer-elytra och järnfarmer.  Man får välja själv vart man får ut mest så att säga.  Med det sagt, servern lever och är levande. Saker förändras, i takt med tid man har till att lösa problem och hålla takten med Mojangs utveckling. Så kanske en dag så kan vissa begränsningar stängas av. :)

Lägga till plotkommando

23 maj 2020, 15:18 av 1_SpeedyDemon
23 maj 2020, 15:26
av x_hrm09
22
Ja, som man kan göra med sin /go 

Radera /go-er

21 maj 2020, 12:34 av POWERofMUFFINS
21 maj 2020, 14:47
av POWERofMUFFINS
3
Jovisst, såvida ägaren är aktiv spelare så kan det gå att förhandla om det. Tanken jag hade är att oanvändbara /go-er tar upp namn som de behåller för evigt och ger därför nya /go-er allt färre valmöjligheter på namn, gäller förvisso även namn på städer. "Döda" städers markbitar som ligger i vägen och hindrar är givetvis ett större problem för vissa, särskilt om de byggt något väldigt opassande på den marken. Även aktiva städer orsakar samma problem, men de tycker jag man får ha mer respekt för i spelet

Förslag: Tillstånd på att skapa städer

9 maj 2020, 23:36 av Pepz
17 maj 2020, 23:33
av Makkuusen
9
Gillar förslaget att man behöver läsa igenom och acceptera stadsreglerna när man skapar en stad första gången.

Keys

15 maj 2020, 23:17 av Engstrom22
17 maj 2020, 23:32
av Makkuusen
16
Personligen är har jag svårt för den här typen av lotterier. 

Lägg till tårtor i permissions!

13 maj 2020, 17:21 av Pepz
17 maj 2020, 23:28
av Ralk
12
Gör att man inte kan äta tårtor utan tillåtelse i städer men att standard settingen är att man kan :)
«« « ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»

Ny tråd

För att skriva ett svar behöver du vara inloggad med ditt Mojang-konto. Logga in »